Plugin what add more clip in weapon

Spedra

Пользователь
Регистрация
21 Июн 2017
Сообщения
24
Симпатии
0
Пол
Мужской
Hi eveyone, i want change clip ammo in m3 and xm1014
but not working my plugin :/
 

Вложения

Анатолий

Заблокированные
Пользователь
Регистрация
8 Июн 2017
Сообщения
686
Симпатии
196
Пол
Мужской
ВКонтакте
e1337ace
Hi eveyone, i want change clip ammo in m3 and xm1014
but not working my plugin :/
try it like this.
Код:
#include <amxmodx>
#include <reapi>

public plugin_init()
{
    register_plugin("asd", "1.0", "test")
    RegisterHookChain(RG_CBasePlayer_Spawn, "spawn", true)
}

public spawn(id)
{
    if (!is_user_alive(id)) return HC_BREAK

    rg_set_user_ammo(id, WEAPON_XM1014, 12)
    rg_set_user_ammo(id, WeaponIdType:WEAPON_M3, 12)
    return HC_SUPERCEDE
}
 

Анатолий

Заблокированные
Пользователь
Регистрация
8 Июн 2017
Сообщения
686
Симпатии
196
Пол
Мужской
ВКонтакте
e1337ace
Поменьше мата))

d3m37r4

Скриптер
Постоялец
Регистрация
8 Июн 2017
Сообщения
742
Симпатии
393
Пол
Мужской
Telegram
@dmitry_isakow
Spedra, it's done differently. See custom weapon plugins.
 

d3m37r4

Скриптер
Постоялец
Регистрация
8 Июн 2017
Сообщения
742
Симпатии
393
Пол
Мужской
Telegram
@dmitry_isakow
Spedra, i doubt it. Why do you pursue goal of writing a plugin only on reapi?
 

d3m37r4

Скриптер
Постоялец
Регистрация
8 Июн 2017
Сообщения
742
Симпатии
393
Пол
Мужской
Telegram
@dmitry_isakow
Spedra, alas, reapi does not allow this. Each module has its own functions and purpose.
 

Vaqtincha

aggressive
Разработчик
Скриптер
Регистрация
28 Янв 2018
Сообщения
960
Симпатии
681
Пол
Мужской
C++:
    const WEAPON_MAX_CLIP                 = 12
    const WEAPON_MAX_AMMO                 = 200

    new pWeapon = rg_give_item(pPlayer, "weapon_m3", GT_REPLACE)
    
    if (!is_nullent(pWeapon))
    {
        rg_set_iteminfo(pWeapon, ItemInfo_iMaxClip, WEAPON_MAX_CLIP)
        rg_set_iteminfo(pWeapon, ItemInfo_iMaxAmmo1, WEAPON_MAX_AMMO)
        set_member(pWeapon, m_Weapon_iClip, WEAPON_MAX_CLIP)
        rg_set_user_bpammo(pPlayer, WEAPON_SCOUT, WEAPON_MAX_AMMO)
    }
 

Vaqtincha

aggressive
Разработчик
Скриптер
Регистрация
28 Янв 2018
Сообщения
960
Симпатии
681
Пол
Мужской
d3m37r4, да давно уже
 

Spedra

Пользователь
Регистрация
21 Июн 2017
Сообщения
24
Симпатии
0
Пол
Мужской
[QUOTE = "Vaqtincha, post: 32180, członek: 2846"] [CODE = cpp] const WEAPON_MAX_CLIP = 12
const WEAPON_MAX_AMMO = 200

new pWeapon = rg_give_item (pPlayer, "weapon_m3", GT_REPLACE)

if (! is_nullent (pWeapon))
{
rg_set_iteminfo (pWeapon, ItemInfo_iMaxClip, WEAPON_MAX_CLIP)
rg_set_iteminfo (pWeapon, ItemInfo_iMaxAmmo1, WEAPON_MAX_AMMO)
set_member (pWeapon, m_Weapon_iClip, WEAPON_MAX_CLIP)
rg_set_user_bpammo (pPlayer, WEAPON_SCOUT, WEAPON_MAX_AMMO)
} [/ CODE] [/ QUOTE]
hmmm posible get ent weapon, without giving this weapon? for example when i take weapon from ground
 

Vaqtincha

aggressive
Разработчик
Скриптер
Регистрация
28 Янв 2018
Сообщения
960
Симпатии
681
Пол
Мужской
используйте virtual hook:
метод 1: AddPlayerItem (reapi/hamsandvich)
метод 2: AddToPlayer / AttachToPlayer (only hamsandwich)

p.s : метод 2 более оптимальный...
 
Сверху Снизу